Booking

Q.
Hvorfor får jeg ikke booket time?
A.

Det kan være flere grunner til at timen din ikke går igjennom når du forsøker å booke time. For de aller fleste vil det hjelpe å oppdatere nettsiden, eller endre enhet man bestiller fra. Prøv gjerne å endre klinikk eller tidspunkt og se om samme feil gjentar seg. Feil ved booking kan også komme av feil ved kortinformasjon, eller at timen ble booket før du fikk fullført bookingen. Opplever du en gjentagende feil kan du ta kontakt med vår kundeservice.

Q.
Hvordan kan jeg velge terapeut?
A.

Som medlem hos oss vil du ha mulighet til å velge din favoritt terapeut. Dette er en av våre medlemsfordeler, så det vil ikke være mulig å velge dette dersom man booker som gjest. Valg av terapeut vil komme opp inne på bookingsiden når du har valgt by og klinikken du ønsker.

Q.
Kan jeg booke to timer til samme tid?
A.

Det kan du, men det er viktig at det står “2 ledig” eller fler for tidspunktet du ønsker å booke timen. For øyeblikket må den ene timen bookes først og den andre timen etter, men vi vil få på plass en løsning slik at det vil være mulig å booke begge samtidig i fremtiden.

Q.
Kan jeg booke time fra mitt navn/profil for en annen person?
A.

Ja det er ikke noe problem. Bare book timen som normalt via nettsiden. og ved oppmøte forteller de terapeuten at de skal ha timen som er booket i ditt navn.

Q.
Hvordan kan jeg kansellere en booking?
A.

Du kan kansellere timen din inntil 12 timer før behandlingen starter. Ønsker du å kansellere som medlem kan du gjøre dette inne på “min side”, under “mine bookinger”. Da vil du automatisk få tilbake lengden på behandlingen tilbake på din profil. Kansellerer du som gjest kan du følge lenken du skal ha mottatt på sms, og pengene vil bli automatisk refundert.

Q.
Hvordan booker jeg med gavekort?
A.

For å booke en time med gavekort går du først gjennom stegene under “book time”. Klikk deretter på "innløs gavekort” og fyll inn resten av informasjonen og bekreft timen. Dekker ikke gavekortet hele timen vil du kunne betale for mellomlegget med bankkort. Du vil motta en sms bekreftelse kort tid etter du har fullført.

Medlemskap

Q.
Kan jeg booke en time for venner og familie?
A.

Ja du kan booke en time via din medlemsprofil for venner og familie. Bare book timen som normalt via nettsiden, og ved oppmøte forteller de terapeuten at de skal ha timen som er booket i ditt navn.

Q.
Hvilke fordeler vil jeg få ved å opprette et medlemskap?
A.

Ved å opprette et medlemskap får du blant annet; rimeligere behandlinger, velge din favoritt terapeut, verve venner og motta massasje, og oversikt over tidligere behandlinger. Du vil også ha reduserte priser på alle bookinger.

Q.
Mister jeg mine oppsparte massasjer når jeg deaktiverer eller pauser medlemskapet?
A.

Du vil ikke miste massasjer når du velger å pause medlemskapet ditt i 1 måned. Dersom du velger å deaktivere profilen din vil massasjene være gyldig og tilgjengelig på din profil ut oppsigelsestiden. Aktiverer du medlemskapet ditt igjen innen denne perioden vil du ikke miste noen av behandlingene dine.

Q.
Hvordan avslutter jeg medlemsskapet mitt?
A.

Ønsker du å avslutte ditt medlemskap går du først til "min side" og velger "min konto". Velg så "mitt medlemskap" og deretter "pause / deaktiver medlemskap". Følg stegene så vil du få mulighet til å pause medlemskapet i 1 måned, eller deaktivere helt. Når du har fullført oppsigelsen vises oppsigelsesdatoen din nederst inne på "min side".

Q.
Hvor ser jeg antall behandlinger jeg har tilgode på profilen min?
A.

Som medlem finner du denne oversikten øverst inne på “min side” i den hvite sirkelen. Tallet i den hvite sirkelen indikerer antallet 25 minutters behandlinger du har tilgode på profilen din.

Q.
Hva skjer med ubrukte behandlinger?
A.

Som medlem vil alle dine oppsparte behandlinger være tilgjengelig på din profil i 12 måneder før de utløper, så lenge medlemskapet ditt er aktivt. Om du deaktiverer medlemskapet vil dine oppsparte behandlinger være tilgjengelig ut oppsigelsestiden. Ved ugyldig kort vil oppsparte behandlinger utløpe etter 30 dager dersom du ikke oppdaterer kortet.

Betaling

Q.
Hvor kan jeg finne mine tidligere betalinger?
A.

Du finner oversikt over alle dine tidligere betalinger inne på “min side”, under “mine betalinger”. Dette er er kun tilgjengelig for medlemmer.

Q.
Hvordan kan jeg få refundert for en time jeg allerede har booket?
A.

Om du ikke lenger ønsker eller har mulighet til å ha en time, kan du ta kontakt med oss via squeeze.no for å få refundert betalingen. Har du booket som gjest vil timen automatisk refunderes når du kansellerer timen via sms-lenken.

Q.
Jeg får ikke lagt inn kortet mitt under registrering, hva skyldes dette?
A.

Om du har problem med å legge inn kort og kort informasjon kan du først prøve å laste inn siden på nytt i en annen nettleser, eller prøve igjen via en annen enhet. Sjekk alltid en ekstra gang at all informasjon stemmer og at kortet for eksempel ikke er utløpt eller sperret. Får du fremdeles ikke lagt det inn kan du ta kontakt med oss via squeeze.no.

Q.
Hvorfor har jeg blitt belastet for mye?
A.

Dette kan skyldes at du har booket en time uten å ha tilgjengelige massasjer på profilen din, eller at du har glemt å kansellere en tidligere time før du booker en ny. Kansellerer du denne timen i etterkant vil du få massasjen tilbake på profilen din om du er medlem, eller bli automatisk refundert som gjest.

Q.
Jeg får ikke lagt inn kortet mitt under registrering, hva skyldes dette?
A.

Om du har problem med å legge inn kort og kort informasjon kan du først prøve å laste inn siden på nytt i en annen nettleser, eller prøve igjen via en annen enhet. Sjekk alltid en ekstra gang at all informasjon stemmer og at kortet for eksempel ikke er utløpt eller sperret. Får du fremdeles ikke lagt det inn kan du ta kontakt med oss via squeeze.no.

Teknisk feil

Q.
Hvor kan jeg finne mine tidligere betalinger?
A.

Du finner oversikt over alle dine tidligere betalinger inne på “min side”, under “mine betalinger”. Dette er er kun tilgjengelig for medlemmer.

Q.
Hvordan kan jeg få refundert for en time jeg allerede har booket?
A.

Om du ikke lenger ønsker eller har mulighet til å ha en time, kan du ta kontakt med oss via squeeze.no for å få refundert betalingen. Har du booket som gjest vil timen automatisk refunderes når du kansellerer timen via sms-lenken.

Q.
Jeg får ikke lagt inn kortet mitt under registrering, hva skyldes dette?
A.

Om du har problem med å legge inn kort og kort informasjon kan du først prøve å laste inn siden på nytt i en annen nettleser, eller prøve igjen via en annen enhet. Sjekk alltid en ekstra gang at all informasjon stemmer og at kortet for eksempel ikke er utløpt eller sperret. Får du fremdeles ikke lagt det inn kan du ta kontakt med oss via squeeze.no.

Q.
Hvorfor har jeg blitt belastet for mye?
A.

Dette kan skyldes at du har booket en time uten å ha tilgjengelige massasjer på profilen din, eller at du har glemt å kansellere en tidligere time før du booker en ny. Kansellerer du denne timen i etterkant vil du få massasjen tilbake på profilen din om du er medlem, eller bli automatisk refundert som gjest.

Q.
Jeg får ikke lagt inn kortet mitt under registrering, hva skyldes dette?
A.

Om du har problem med å legge inn kort og kort informasjon kan du først prøve å laste inn siden på nytt i en annen nettleser, eller prøve igjen via en annen enhet. Sjekk alltid en ekstra gang at all informasjon stemmer og at kortet for eksempel ikke er utløpt eller sperret. Får du fremdeles ikke lagt det inn kan du ta kontakt med oss via squeeze.no.

Våre behandlinger

Q.
Hva slags behandlingsalternativer har dere?
A.

Vi tilbyr 25 og 50 minutter klassisk massasje. Våre medlemmer kan også bestille 75 min massasje. Vi har en standard prosedyre for disse behandlingslengdene, men våre kunder er velkommen til å tilpasse behandlingen etter sine behov i dialog med massøren.Vår standard prosedyre er:

25 minutter: Rygg og nakkemassasje. Kunden ligger først på magen, deretter på ryggen med ansiktet opp. Når kunden ligger på magen fokuserer vi hovedsakelig på ryggen. Når kunden ligger på ryggen fokuserer vi primært på nakke og brystmuskler.

50 minutter: Full kroppsmassasje. Behandlingen starter med massasje av ben, deretter rygg og skuldre. Etterhvert snus kunden på ryggen og behandlingen fortsetter på bena, nakke, bryst og armer.- 50 minutter: Nakke-, hode- og ansiktsmassasje er en 50 minutters behandling utført i liggende stilling (forsiden opp). Behandlingen starter når terapeuten hilser på deg i venterommet. For nakke-, hode- og ansiktsmassasje vil du fjerne klær på overkroppen, sammen med øredobber og halskjeder. Det kreves også at du er uten sminke.Behandlingen starter med en massasje av nakke, skuldre og øvre del av brystet, etterfulgt av korte kompresjoner. Deretter utfører terapeuten en hodebunnsmassasje med fokus på å løsne galea aponeurotica (cranial fascia), som kan gi lindring av hodepine. Behandlingen avsluttes med en ansiktsmassasje, hvor vi også fokuserer på triggerpunktene til kjevemusklene.

75 minutter: Full kroppsmassasje. Ligner på 50 minutter massasje, men vi bruker lengre tid på de ulike områdene av kroppen.

Q.
Hva er klassisk massasje?
A.

Våre massører tilbyr behandling som kan klassifiseres som “klassisk massasje”. Norges massasjeforbund definerer klassisk massasje på følgende måte: “En klassisk massør behandler og forebygger muskel- og leddplager ved manuell bearbeiding av muskulatur og bindevev. Formålet er å lindre smerter og andre plager som stammer fra anspent / forkortet muskulatur, herunder myoser og triggerpunkt, øke leddmobilitet, øke blod- og lymfe gjennomstrømning i muskulatur og bindevev og bidra til generell økt fysisk og psykisk avspenning og velvære.

Q.
Hva er fordelene med å ta regelmessig massasje?
A.

Massasje kan ha en mengde helsefremmende effekter på kropp og psyke, langt utover de mest kjente som reduksjon av muskelspenninger og relaterte plager.Massasje kan øke leddmobilitet, øke blod- og lymfe gjennomstrømning i muskulatur og bindevev og bidra til generell økt fysisk og psykisk avspenning og velvære.Du kan lese mer om de positive effektene med massasje på hjemmesidene til Norges Massasjeforbund.

Q.
Kan jeg ta massasje hvis jeg er gravid?
A.

Mange gravide tar regelmessig massasje under svangerskapet. Derfor har vi i Squeeze utviklet en behandlingsprosedyre for denne kundegruppen.Under første trimester (1-13 uker) er det ikke anbefalt å ta massasje. Etter første trimester kan man trygt ta massasje frem til termin, så lenge massasjen utføres av en kvalifisert terapeut.

Vi utfører aldri gravidmassasje mens kunden ligger på magen uten gravidpute, med mindre kunden har en legeattest som tillater dette. Vi behandler kun gravide i uke 13–36. Gravidputen vi bruker er formet for å avlaste magen og brystene. Puten gir optimal støtte uten å forårsake press på magen.Vår standard prosedyrer:

25 minutter massasje: Vi tilbyr ikke 25 min massasje til gravide siden det fort kan ta 5-10 minutter på å forberede behandlingen.

50 full kroppsmassasje: Under hele behandlingen ligger man på en gravidpute som gir optimal støtte for hele kroppen. Behandlingen starter med massasje av rygg og skuldre mens kunden ligger på gravidputen. Etterhvert snus kunden på ryggen og massasjebenken heves til en halvveis sittende posisjon. Behandlingen fortsetter på ben for å redusere og motvirke væskeansamlinger. Deretter masseres hender, nakke og bryst. Massasjen kan avsluttes med hodebunnsmassasje.

NB! Er man sent i svangerskapet kan det være at det å ligge på magen oppleves som ubehagelig. Vi anbefaler å unngå massasje dersom du er større enn “normalt” for ditt eget velbehag under behandlingen.

Våre gravide kunder kan alltid tilpasse behandlingen akkurat slik de skulle ønsker den. Du kan oppgi dine spesifikke ønsker i behandlingsskjemaet som fylles ut før behandling (sjekk link du mottar på SMS ved bestilling), eller i dialog med din terapeut før behandlingen starter.

Annet

Q.
Hva er de generelle retningslinjene når man besøker Squeeze?
A.

Vis hensyn rundt personlig hygiene: Om man er svett eller har trent før behandlingen, setter vi pris på at man dusjer før besøket. Vennligst unngå røyk rett før behandlingen starter, siden lukt kan sette seg i rommene.

Unngå høylytte telefonsamtaler og støy i venterommet: Dette oppleves forstyrrende for kunder som får behandling.

Ikke bank på dørene til behandlingsrommene: Om man venter på terapeut eller lurer på noe finnes det relevant info i venterommet.

Vær effektiv etter behandling: Man bør tilstrebe å kle på seg raskt etter behandling slik at neste kunde kan starte til avtalt tid.Respekter terapeutene: Terapeutene er fagpersoner og bør behandles deretter. Upassende oppførsel kan medføre ekskludering. Undertøy skal alltid være på under våre behandlinger.

Q.
Hva slags utdanning / sertifisering har terapeutene deres?
A.

Utdannelsen til våre massører varierer, f.eks fysioterapeut, naprapat, osteopat og massasjeterapeut.

Q.
Kan barn under 16 år få massasje hos Squeeze?
A.

Barn under 16 år kan ikke få massasje hos Squeeze. Det er ingen unntak på dette.

Q.
Hvordan benytter jeg en vervekode?
A.

Har du mottatt en vervekode på gratis massasje ved innmelding?
Slik innløser du koden:
Gå til booking.squeeze.no/registrerFyll inn kontaktinformasjon
Legg til koden din under «Vervekode (valgfritt)»*Følg stegene og fullfør registreringen
Når du er ferdig, har du massasje tilgjengelig
* Fyll inn koden helt likt som du mottok den, oftest i små bokstaver.
Husk: For å verve et nytt medlem må du selv ha en aktiv medlemsprofil.